Opis
Celem pozycjonowania strony www jest poprawienie widoczności Twojej witryny w wyszukiwarce Google. Jest to usługa długofalowa, gdyż efekty pracy widoczne są dopiero po pewnym czasie (zwykle jest to ok. 6 miesięcy, choć w niektórych trudniejszych branżach nawet rok), co jest uzależnione od takich czynników jak słowa/frazy kluczowe, konkurencja, historia domeny czy miesięczny budżet, który chcesz przeznaczyć na działania SEO.
Dlaczego warto zająć się pozycjonowaniem strony?
Skuteczne pozycjonowanie strony poprawia jej widoczność w wynikach Google, dzięki czemu na Twoją stronę trafia więcej odbiorców. W efekcie wzrasta też sprzedaż Twoich produktów i usług, a dzięki odpowiednio dopracowanej ścieżce klienta, proces sprzedaży można całkowicie zautomatyzować, co pozwoli Tobie zaoszczędzić mnóstwo czasu.
Niewątpliwie ogromną zaletą pozycjonowania jest też fakt, że raz wypozycjonowana strona utrzymuje się wysoko w wynikach wyszukiwania przez dłuższy czas (nawet kilka lat). Nie trzeba wtedy zajmować się już pozycjonowaniem, a jedynie „odkurzać” treści, które są już opublikowane.
Szczegóły
Usługa pozycjonowania strony uwzględnia:
- wyszukanie słów/fraz kluczowych związanych z branżą,
- przygotowanie listy wpisów, które mają duże szanse na wysoką pozycję w Google (tutaj mogę prosić Cię o pomoc w wyborze tematów, jeśli Twoja branża jest dość specyficzna),
- opracowanie schematu drzewa kategorii tak, aby odpowiadało potrzebom odbiorców,
- zoptymalizowanie nowych treści na stronie, aby od razu wykorzystać potencjał SEO,
- zoptymalizowanie starszych (stworzonych przed naszą współpracą) treści na stronie pod kątem SEO,
- pomoc w konfiguracji najważniejszych narzędzi Google, takich jak: Google Analytics 4, Google Search Console, Google Tag Manager,
- poprawa elementów strony, które mają wpływ na pozycjonowanie w Google, m.in. prędkości witryny, wersji mobilnej, user experience itp.
- stworzenie sieci linków wewnętrznych i zewnętrznych,
- raportowanie mojej pracy w cyklach miesięcznych, żebyś miała wgląd w to, co do tej pory zrobiłam i gdzie dokładnie jesteśmy na drodze do efektów.
UWAGA! Usługa pozycjonowania nie uwzględnia stworzenia treści (wpisów) na stronę. Zwykle moje klientki same wolą pisać swoje teksty ze względu na znajomość branży, a ja je tylko optymalizuję pod kątem SEO. Jeśli jednak potrzebujesz kogoś, kto stworzy dla Ciebie profesjonalne teksty, to posiadam kontakty do sprawdzonych copywriterek i chętnie się podzielę. 🙂
Dla kogo
Usługa pozycjonowania jest dla każdego, kto chce, aby jego strona było wysoko wyszukiwana w Google, przyciągała nowych odbiorców oraz miała znaczący udział w rozwoju Twojej działalności.
Jeśli Twoja strona już jakiś czas istnieje (co najmniej 6 miesięcy) i są na niej opublikowane już pewne treści, to zachęcam do tego, aby w pierwszej kolejności przeprowadzić Audyt SEO strony. Pozwoli on ocenić kondycję strony oraz wskaże jej silne i słabe punkty. Jest to dobry punkt wyjścia zanim rozpoczniemy pozycjonowanie strony, gdyż Audyt zawiera zalecenia techniczne, których wdrożenie przyspieszy pozycjonowanie. O mojej usłudze Audytu SEO przeczytasz więcej w punkcie 1 tej oferty.
Jeśli natomiast dopiero ruszasz ze swoją stroną i nie ma na niej jeszcze żadnych treści, gorąco polecam w pierwszej kolejności skorzystać z usługi Strategii SEO, o której więcej przeczytasz w punkcie 2 tej oferty. Taka strategia pozwoli opracować harmonogram i kierunek działań, aby skutecznie osiągnąć Twój cel, bez marnowania czasu i energii.
Wykonanie
Na początku naszej współpracy poproszę Cię o wypełnienie ankiety dotyczącej Twojej branży, strony oraz czego konkretnie oczekujesz (efekty, w jakim czasie itp.). Dzięki temu lepiej określimy zakres współpracy. Następnie przejrzę Twoją stronę i określę zakres prac, harmonogram działań itp. [Na tym etapie również przygotuję dla Ciebie ostateczną wycenę.]
Po podpisaniu umowy przekazujesz mi dostęp do narzędzi niezbędnych w naszej współpracy, np. dostęp do witryny, Google Analytics, Google Search Console itp. (Jeśli nie masz jeszcze podpiętych tych narzędzi do strony, to ten krok uwzględniam w naszej współpracy i pomogę Ci w konfiguracji.) Dodatkowo uruchomię w dedykowanym systemie dzienny monitoring pozycji Twojej strony w Google za pomocą dedykowanego systemu do monitorowania pozycji strony na konkretne frazy kluczowe.
Na koniec miesiąca otrzymasz ode mnie raport mojej pracy, z którego dowiesz się, co konkretnie zrobiłam, jak wygląda pozycja fraz w Google, czy pierwsze efekty są już widoczne oraz gdzie ogólnie jesteśmy.
Pierwsze efekty wdrażania SEO są widoczne dopiero po 2-3 miesiącach dla łatwiejszych fraz kluczowych, jednak zwykle zakłada się, że pierwsze efekty widać po ok. 6 miesiącach (szczególnie w przypadku nowych stron, które nie posiadają jeszcze treści i autorytetu w Google). Dlatego zachęcam do minimum 6-miesięcznej współpracy, gdyż jest to optymalny okres, kiedy mamy przestrzeń na wdrożenie odpowiednich narzędzi oraz stworzenie treści z uwzględnieniem on-site SEO.
Cena
Cena pozycjonowania strony jest kwestią bardzo indywidualną i zależy od branży, w której działasz, konkurencyjności fraz kluczowych, wielkości strony i ilości opublikowanych treści, elementów strony wymagających poprawy, a także tego, jak szybko chciałabyś zobaczyć efekty pozycjonowania. (Nie da się przeskoczyć tego, jak długo Google indeksuje stronę, ale można przyspieszyć inne działania, które wpłyną na widoczność strony w wynikach wyszukiwania w przyszłości.)
Cena wyjściowa to 1500 zł netto / miesiąc.
Powyższa cena pozycjonowania dotyczy strony ogólnopolskiej (czyli strony biznesu, który nie jest ograniczony lokalnie), dla mało konkurencyjnych fraz kluczowych. Miesięczne działania na stronie w tej cenie obejmują np. sprawdzenie prędkości strony i wyeliminowanie czynników spowalniających ją, usprawnienie elementów strony wpływających na jej użyteczność czy poprawienie treści pod kątem SEO. Co miesiąc otrzymujesz ode mnie raport, który opisuje działania wykonane w danym miesiącu.
Usługa pozycjonowania strony opłacana jest w formie comiesięcznego abonamentu, co pozwala lepiej zaplanować działania i daje większy komfort współpracy. Wpłata uiszczana jest na początku miesiąca.
Warto podkreślić, że najlepsze efekty wymagają kilku miesięcy pracy, jednak nie musimy współpracować co miesiąc. Możliwe są działania co 2 miesiące, jednak należy to wcześniej wspólnie ustalić.